Au trecut câteva zile de când am ascultat pentru prima dată mult trâmbiţatul imn al staţiunii Mamaia, Loredana feat. Alex Velea, Cabron & Mazare - Viva Mamaia - prima cheltuială" care se va face din taxa de promovare, în valoare de "doar" aproximativ 34.000 de euro. Zilele au trecut, dezgustul meu nu. Oare în România chiar nu se poate promova nimic cum trebuie? Videoclipul oficial al imnului a fost prompt întâmpinat pe youtube cu 4000 de dislike şi comentarii 100% negative, fapt remarcabil în sine, până acum nici un cântec nereuşind să displacă mai mult. Este de altfel singura "performanţă" a videoclipului, căci linia melodică e complet neatractivă, versurile sunt absolut jenante (să înceapă carnavalul, face cinste salvamarul... nu ştiam că ăsta e rostul lui), iar refrenul (oioioioi, 1, 2, 3, paranghelia...WTF?)... de nereţinut (ca să păstrăm o notă elegantă). În plus mai avem: fete sexy în costume care nu sunt sexy, un kitsch de carnaval brazilian şi un salvamar (cine altul decât primarul Mazăre), îmbrăcat ca în anii 1950 şi probabil născut tot atunci, dacă ne luăm după figură. La final artiştii: trei nume de care nu a auzit nimeni în afara ţării. Deci probabil se urmăreşte promovarea staţiunii în interiorul ţării şi doar către o anume categorie de nişă, căci cei trei artişti sunt departe de a fi în topul preferinţelor românilor. Deci către cine se promovează şi mai exact ce? În ABC-ul campaniilor de promovare este luat ca element de referinţă publicul-ţintă, înainte de a fabrica produsul/vehiculul de promovare. Dar probabil că "profesioniştii" acestei campanii au găsit o nouă cale: promovarea de dragul cheltuirii banilor contribuabililor, fără cap, fără public-ţintă şi fără imaginaţie.
Recomandare: părăsiţi pagina imnului şi căutaţi Inna - Spre Mare, pe care o descriu succint: hit, trend, versuri bune, artist cunoscut internaţional. Cam aşa trebuia să fie un imn de promovare. Poate că vom avea şi de data aceasta noroc şi numeroşii fani din afara României ai Innei vor fi curioşi să vină pe litoralul despre care cântă artista şi vor ignora opera de promovare descrisă mai sus. Eu zic că e o şansă.